Etappseger för Johan Edenhamn

• 22 jul 2024

O-Ringens 5-dagarsorientering startade på bästa sätt för Länna IF med etappseger för Johan Edenhamn i klassen H 21-1. Han segrade dessutom med god marginal, 1 minut och 29 sekunder före Ainars Lupkins, Lettland. Johans segertid 72.01 på 10.380 meter. 134 startande i klassen.

O-Ringen har sitt centrum i Oskarhamn och går under turistnamnet ”Smålandskusten” med 16.396 deltagare anmälda totalt. Från Länna IF tävlar 12 deltagare i olika klasser. Dessutom dubblerar Jonas Eriksson både i orienteringslöpning (OL) och Precisionsorientering (Preo). Resultat finns på www.oringen.se

Text: Per-Olof Svensson Foto: Karolina Cederholm

25-manna

• 4 jul 2024

image: 25-manna

Visst vill du vara med och spring en sträcka på 25manna i vårt Länna lag lördagen den 12 oktober.

Anmäl ditt intresse här, både om du kan och vill men också om det inte passar dig just i år.

Mer information om 25manna finns på eventor

Nytt klubbtält införskaffat

• 3 jun 2024

image: Nytt klubbtält införskaffat

Länna IF har köpt ett nytt grönt klubbtält av modellen tunneltält för att kunna ta med på tävlingar och andra arrangemang då det är bra att kunna få lite skydd mot vädret. Storleken på tältet är 3x3,6 meter och det väger 7,9 kg.
Tältet finns i kontoret i klubbstugan, under trappan.

Nybörjarkurs, start 25 april

• 23 apr 2024

Välkommen till Länna IF:s Nybörjarkurs i orientering

Nybörjarkursen i orientering för ungdomar består av 8 kurstillfällen, vanligen på torsdagar. Vi börjar torsdag 25 april och avslutar torsdag 13 juni. Du ska vara minst 7 år för att börja nybörjarkursen. Nybörjarkursen kommer att vara vid vår klubbstuga vid Länna skola. I kursen ingår också 2 träningstävlingar Till Skogs”, speciellt anpassade för ungdomar och nybörjare.

Dagar och tider framgår av programmet nedan (klicka läs mer).
Vid Till Skogs samlas vi vid klubbstugan för att samåka. Vid dessa tävlingar är det bra att ha med egen matsäck.

Tack Sören för alla år i styrelsen!!

• 5 mar 2024

image: Tack Sören för alla år i styrelsen!!

Ikväll på årsmötet fick vi tacka av Sören för lång och trogen tjänst då han valt att inte längre sitta med i styrelsen.

Lite oklart hur många år han suttit i styrelsen men minst sen 80-talet!

Nu får vi "ungdomar" en tuff uppgift att klara oss utan din erfarenhet och rutin. Vi ska göra vårt bästa men  kommer garanterat höra av oss titt som tätt med frågor!

Länna IF's styrelse