Skogsflickornas höstblot i Länna

• 13 nov 2023

image: Skogsflickornas höstblot i Länna

I lördags stod Länna IF's damer för arrangemanget av Skogsflickornas Höstblot.

63 anmälda Skogsflickor deltog och vi fick en riktigt trevlig dag både i skogen och på efterföljande sopplunch. Trodde knappt att vi skulle få plats alla i klubbstugan men det gick fint!

5 st ung-huldror valdes in varav två från Länna IF. Efter genomförda intagningsprov och kluriga frågor så blev vi till sist dubbade av Britt som är ansvarig Talhuldra i Skogsflickorna.

Kristina fick motta Inga Löwdins minnespris som delas ut till årets Skogsflicka som baseras bland annat på bästa resultat på Triangelmatchen och andra tävlingar under det senaste året.

Tack till alla i Länna som gjorde denna dag möjlig, alla ni som hjälptes åt med att fixa i ordning lokalen, lagat mat, bakat massa gott fika och sedan städade undan allt!

Tack även till banläggaren som fixade utmanande banor till alla och extra klurigt intagningsprov till oss ung-huldror (se bild på vår "bana")